svētdiena, 2018. gada 3. jūnijs

Kā Tu sadzīvo ar savu vārdu?

Man ar manu vārdu ir īpatnējas attiecības.  Es ticu, ka vārds cilvēkam nav iedots vai iedevies tāpat
vien- tas nes gan kodus, gan informāciju, gan enerģiju...
Ir vārdi, kas raksturo, papildina. saplūst ar cilvēku vienotā veselumā, bet ir tādi, kas ir iedoti, lai ar tiem iemācītos sadzīvot, visu mūžu domājot,  ''kāda velna pēc, man ir iedots šis vārds!?'':)

Ir cilvēki, kuriem viegli atceries vārdu, ir tādi, kam nekādi nevari atcerēties un katru reizi sauc savādāk, vai pat kādā vienā konkrētā svešā vārdā... Bieži esmu aizdomājusies, kādēļ cilvēkiem vārds nepiestāv, nesavienojas ar tēlu, raksturu, sajūtu starojumu...

Lai nu kā, es arī esmu pie tiem, kam vārds ir kā no sveša iepakojuma noplēsta uzlīme. Esmu to pieņēmusi, ieraudzījusi tajā savu skaistumu, skanējumu un mūziku, bet jāatzīst, ka, ja es izdomātu mainīt vārdu, tad sevi es dzirdu savādāk.

Mamma mani gribēja saukt par Santu vai Lindu. Un abi man skan piemēroti. Tomēr, vecmāmiņa uzstāja uz Intu. Grūti tagad pateikt, kādi bija viņas apsvērumi, bet man visu bērnību likās, ka man ir iedots vecas tantes vārds:) Nemaz jau tik bieži tas sastopams nav. Un, lai cik tagad ir modē nākušas atkal Annas, Austras un Martas, mazas Intiņas uz bērnudārzu neiet...

Par to, ka man vārds nav īsti atbilstošs liecina arī tas, ka nav retums, ka mani nosauc citā vārdā. Visbiežāk par Ivetu. Tas mani izbrīna, jo vārds Iveta man ne visai... Varbūt arī dēļ tā krusta, kas jānes tajā vārdā- burta ''T'':)

Vispār jau ir interesanti, kā mums veidojas attiecības ar vārdu īpašniekiem, vai ne? Visas Intas, ko esmu satikusi ir tādas ar individualitāti un raksturu, bet nedaudz ar smagumu kaut kādu...
Ir populāri vārdi, ar kuru īpašniecēm, man neveidojas kontakts. Nevis tādēļ, ka ir domstarpības, vai nepatika, bet vienkārši viņas nenonāk (vismaz ne patlaban) tādā tuvākā lokā. Piemēram, Ilzes un Kristīnes. Agrā jaunībā man pa vienai bija draudzeņu lokā, tagad - teju nevienas...
Toties man ir vesela plejāde ar Inesēm. Ingas, Sarmītes, Daces.
Vārds, kā firmas zīme. Satiec Sarmīti un zini, ka būs labs kontakts! :)

Laikam līdzīgi ir ar horoskopa zīmēm. Esmu ievērojusi, ka manā tuvajā draudzeņu lokā ir 80% gaisa zīmes un pa kādai zemes un uguns zīmei. Svari (daudz), Dvīņi, Strēlnieks, Vērsis, Ūdensvīrs..
Ha! Arī ar vīriešiem ir interesanti. Man esot atbilstoši Mežāži un Zivis- neesmu satikusi nevienu savā dzīvē, (vismaz tik tuvu, lai noskaidrotu horoskopa zīmi :D). Un Vērši- nav komentāru, jo nepazīstu :) 

Lai nu kā, Inta ir vārds ar raksturu, ar kuru jāiemācās saprasties un savienoties!!! Un, ko es darītu, ja mani vecāki būtu nosaukuši par Jautrīti!?! Sadzīvot droši vien būtu vēl interesantāks process!
Inta

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru