BĒRNIEM


PIESKĀRIENS BĒRNA DVĒSELEI

Diskusijas, sarunas un vebināri par un ap Jaunajiem Bērniem FB grupā ŠEIT!

Meditācijas bērniem



Sperot pirmos praktiskos soļus, lai palīdzētu izaugt par brīvām, radošām un prieka pilnām personībām tiem jauno enerģiju bērniem, kas nāk uz Zemi šobrīd, 1.septembrī iznāk mans meditāciju krājums bērniem ''Pieskāriens bērna dvēselei''.

Meditācijas par visām aktuālākajām tēmām ir papildinātas ar informātīvo bāzi, skaidrojumu māmiņām, tētiem un pedagogiem kopā ar norādījumiem par enerģētiskajām praksēm pašiem, lai mēs varētu kļūt par skaistas, tīras un dziedinošas enerģijas kanāliem cita veida saziņai ar savu bērnu. 
Ar šīs grāmatiņas un meditācijas palīdzību var tikt atvērts jauns saziņas veids ar bērna Dvēseli, dievišķa saikne, kas ne tikai atvieglos bērna adaptāciju pasaulē, bet arī atvērs viņa talatus, spējas un maņas, saudzīgi un ar mīlestību pavadot viņu uz pieaugušo pasauli...


Fragmenti no grāmatas:

''Meditācijas stāvoklis bērniem – tā ir ļaušana viņiem atgriezties viņu dabīgajā, iekšējā līdzsvara pasaulē, kad bērns nonāk savā iekšējās zināšanas centrā – zināšanas par savu īpašo vietu pasaulē. Viņš nonāk vietā, kur var izpausties viņa patiesā būtība, vietā, kur, pat vēl tik maz zinot par dzīvi, viņš spēj izjust savas Dvēseles viedumu un zināšanas. 
Meditācija mazajā sakārto tās jukas, ko ienes sabiedrība, vecāki, skola un tehnogēnais haoss visapkārt, ļaujot tam visam attīrīties, aizplūst, dziedināties un atjaunoties. 

Sarunās par gara pasauli, par dabu, par dzīvi mazie sāk apjaust sevi kā kaut ko daudz lielāku un ieraudzīt, izjust dzīvi daudz krāsaināku un plašāku. 
Ko mazajam dod meditācija? 

Meditācija ir viens no efektīvākajiem instrumentiem, lai palīdzētu bērnam izaugt par līdzsvarotu, pašapzinīgu, radošu, brīvu un emocionāli veselu personību. 

Ar meditācijas palīdzību var izdarīt ļoti daudz, viss ir atkarīgs no mūsu nodoma un mērķa, kādu mēs vēlamies sasniegt, – palīdzēt bērniņam nomierināties un aizmigt; attīrīt enerģiju un dziedināties; piepildīt ar mīlestību vai atbrīvot no bailēm; sajust Dieva un eņģeļu klātbūtni vai atvērt talantus un spējas…

Meditācija ļauj sazemēties, kas ir ļoti svarīgi šajā tehnogēnajā laikmetā, kad tik daudz laika tiek pavadīts pie datora un televizora. Savukārt sazemēšanās jeb būšana šeit un tagad ļauj pilnvērtīgi virzīties enerģijām, kas nāk gan no Zemes, gan no Visuma. Sazemēts bērns būs daudz veselāks, viņu retāk piemeklēs saaukstēšanās slimības, viņš būs daudz nosvērtāks un līdzsvarotāks, un arī miedziņš būs daudz pilnvērtīgāks.

Meditācija ļauj atbrīvoties no visas zemo frekvenču enerģijas, kas sakrājas ikdienā; tā var būt kā īsta dimantu duša, kas aizvāc visu: gan niķus, gan kreņķus, gan pārdzīvojumu sekas…

Meditācijas telpā un laikā bērns var būt viņš pats, izpaust savu iekšējo pasauli, nebaidoties būt izsmiets vai nesaprasts, jo katrs viņa vārds, katra doma ir svarīga visiem pārējiem…

Esmu pārliecināta, ka tad, kad savam mazajam būsiet atklājuši meditācijas pasauli, arī jūsu paša intuīcija un savienojums ar Debesīm būs kļuvis daudz spēcīgāks, ļaujot pilnvērtīgāk sazināties ar savu bērnu un sevi pašu pa pavisam citiem sazināšanās kanāliem.''

''Mēs dzīvojam pārmaiņu laikā, kas pieprasa no mums ārkārtīgi daudz un kad būt labiem vecākiem ir patiess izaicinājums, kaut vai tāpēc vien, ka jēdziens „labi vecāki” ir ļoti grūti definējams laikā, kad vecās pieejas, izglītības sistēma, sabiedrības nostāja, vecākās paaudzes padomi strādā vairs tikai daļēji. Šur tur dzimst jaunas idejas, veidojas jauna tipa skolas, bērnu audzināšanā parādās jaunas pieejas un teorijas, kas bieži nonāk pretrunās un apsīkst. 

Daudzus gadsimtus cilvēki ir pieraduši dzīvot pēc vadlīnijām, noteikumiem, tradīcijām: varbūt nebija kārtības, bet bija skaidrība. 

Šobrīd daudzi no mums saprot, ka tas, kas stāv priekšā absolūti visās jomās, ir kaut kas pilnīgi jauns, nezināms, citādāks. Nav vairs vadlīniju, un neviens nevar parādīt ceļu, jo nekad nav bijis tajā vietā, uz kurieni mēs visi kopā dodamies. 

Es ticu tam, ka mūsu bērni ir ieradušies uz šo Zemi ar brīnišķīgu un skaistu, bet grūtu misiju – radīt to pasauli, kurā valdīs cilvēcība un mīlestība. 

Es ticu arī tam, ka mēs, vecāki, varam kļūt par atbalstu, radot pēc iespējas harmoniskāku, mīlestības pilnāku un brīvāku vidi bērna dvēselei. 

Lai šī mazā grāmatiņa ļauj Tev būt par labāko pavadoni savam bērnam ceļā uz Nākotni!''




Meditācija bērniem ir skaista enerģētiskā un psiholoģiskā pasaka, ar kuras palīdzību var sasniegt virkni dažādu mērķu. Grāmatā ir ietverts teorētiskais materiāls un norādījumi vecākiem un pedagogiem, kā arī 9 meditācijas bērniem no 2 līdz 14 gadu vecumam visām dzīves jomām:
miedziņa meditācija – ciešam un veselīgam naktsmieram;
mīlestības meditācija – paļāvībai un spējai uzticēties pasaulei;
varavīksnes meditācija – enerģiju sakārtošanai;
sazemēšanās meditācija – hiperaktivitātes samazināšanai un harmonijas atjaunošanai;
drosmes meditācija – baiļu, fobiju un trauksmes samazināšanai;
eņģeļu meditācija – saiknes ar Augstākiem spēkiem nodibināšanai, ticības vairošanai;
dziedināšanās meditācija – izveseļošanās paātrināšanai;
pašapziņas meditācija – pārliecības par sevi palielināšanai;
talantu atvēršanas meditācija – sava iekšējā radošā potenciāla un rezervju atklāšanai.
****

Grāmata ''Pieskāriens bērna Dvēselei'' ir atrodama Jāņa Rozes un Globuss grāmatnīcās, kā arī pasūtāma ŠEIT!



FORUMS PAR ALTERNALTERNATĪVAJĀM APMĀCĪBU IESPĒJĀM (NOTICIS)



Ja Tev ir bērns un tu raugies pēc vislabākā savam bērnam, ja ir grūti izvērtēt un izvēlēties, ja ir vajadzīga informācija, padoms un iedvesma, tad šeit būs īstā vieta un īstie cilvēki!
Aicinām pievienoties:
Tos, kuri redz, saprot un jūt, ka esošā sistēma viņu bērnam nav pati atbilstošākā. 
Tos, kuri ir gatavi izzināt, dalīties savā pieredzē, meklēt domubiedrus kopējiem projektiem, dalīties idejās un, galvenais, iedvesmot viens otru!
Divu dienu diskusiju Forums notiks brīnišķīgā Vidzemes pakalnu un ozolu ieskautā Sērmūkšu muižas kompleksa ēkā- Vidzemes Retrītu Centrā. 
Diskutēsim, dalīsimies pieredzē, iesim pastaigās, vakarā sadziedāsimies klavieru un kokles pavadījumā sveču gaismā ....

Dalībnieki

Pasākuma iniciatore Inta Blūma par sevi:
'' Esmu divu bērnu mamma, ko savu iespēju robežās esmu pavadījusi un nolikusi uz Brīvības sliedēm. Citu starpā esmu uzrakstījusi meditāciju grāmatu bērniem: ''Pieskāriens bērna Dvēselei''. Jau 9 gadu eju savu Brīvības ceļu, aiziejot no sistēmas darba, pa solim apgūstot veidus, kā pašam radīt tādu dzīvi, kurā viegli elpot un prieks būt. Manuprāt, šī tēma ir svarīga visiem, kas vēlās to pašu dot arī bērniem. 
Vēl dalīšos ar savu praktisko pieredzi attiecībā uz tālmācību un tās piemērotību dažādiem bērniem. Ja būs laiks un vēlme pastāstīšu par meditācijas iespējām bērniem.''

Sarmīte Ausekle- kordiriģente, mūziķe, pedagogs ar lielu stāžu, cilvēks, kas redz pasauli aiz neredzamā robežām. Dalīsies ar savu redzējumu par to, kas patiesībā notiek ''parastajās''skolās un parasti paliek vecākiem aizkadrā. Runās par dažādām alternatīvās izglītības iespējām, t.sk. par t.s. Ščetiņina skolas modeli. 
Tāpat Sarmītei ir personīgā pieredze ar bērnu mājmācībā, par kuras plusiem un mīnusiem pastāstīt. 
Foruma muzikālā daļa būs Sarmītes pārziņā- viņa vada tautasdziesmu sadziedāšanās apļus kokles pavadībā un viņas klavieru meditācijas ir neatkārtojamas...

Linda Vītoliņa - Montesori pedagoģe, maņu attīstības programmas izveidotāja, bērnu nometņu organizatore, grāmatas "Dvēseles Mājas''līdzautore, ļoti īpaša bērniņa mamma, kas redz pasauli paplašināti un mūsu gadījumā, atliks ieplānotās lietas, lai būtu klāt un dalītos:
Būšu! Un pastāstīšu savas pieredzes! Man diezgan ir ko teikt gan par izglītību, gan bērna pašvērtējumu, gan audzināšanu, gan dabisko maņu attīstību, gan problēmbērniem'' !!!!


Lauma Priekule
Pirmā vizīte M. Ščetiņina skolā 2008.gadā lika pārvērtēt savas dzīves vērtības, kā rezultātā es nonācu pie lēmuma kļūt par skolotāju. Izvēlējos apgūt Fizikas bakalaura grādu un sekmīgi pieteicos programmā „Iespējamā Misija”. Esot šajā programmā, divu gadu laikā paralēli pilna laika darbam Ādažu Vidusskolā (dabaszinību un fizikas skolotāja, klases audzinātāja), apguvu arī pedagoģiju un līderību. Vasarās turpināju apmeklēt M. Ščetiņina skolu Krievijā, un gūtās idejas adaptēju skolas ikdienas darbā. Šo divu gadu laikā izstrādātie mācību materiāli ir atzinīgi novērtēti un tiek izmantoti projekta „Skola 2030” kompetenču pieejas mācību saturā ieviešanai. Esmu kvalificēta apmācīt skolotājus projekta „Skola 2030” ietvaros.
Materiāls par M. Ščetiņina skolu balstīts uz pieredzi, kas gūta četrās, vidēji mēnesi līdz divus mēnešus garās vizītēs M. Ščetiņina skolā. Vizīšu laikā notikušas vairākas sarunas ar skolas veidotāju un direktoru M. Ščetiņinu. Šobrīd nodibināti stabili kontakti ar skolu un ir vienošanās par tālākām ilgtermiņa sadarbības iespējām. Tiek uzturēta saikne arī ar Vācijas un Zviedrijas skolām un interesentiem, kas vēlas M. Ščetiņina metodoloģiju iedzīvināt savā valstī. 

Kristīne Paisuma

Kristīne ir Drabešu jaunās pamatskolas direktore, ieguvusi pirmsskolas un sākumskolas logopēda kvalifikācijas, apguvusi un integrējusi skolas ikdienas darbā dažādas alternatīvas mācību darba organizācijas formas un metodiskos paņēmienus. Savā maģistra darbā izstrādājusi jaunu algoritmu skolēna mācīšanās prasmju attīstībai sākumskolā.

Strādājusi par direktora vietnieku mācību jomā un pirmsskolas metodiķi – Jūrmalas Alternatīvajā skolā un direktora vietnieku studiju darbā – Latvijas Kultūras akadēmijas Latvijas Kultūras koledžā.
Kristīne Paisuma kā galveno atzīst cilvēkcentrētu izglītības pakalpojuma sniegšanu, kurā atrodas vieta gan rāmajiem, gan kustīgajiem, gan tiem, kuriem īpaši talanti vai mazliet lēnāks zināšanu un prasmju apguves temps, tādējādi nodrošinot individualizētu mācību satura apguvi, kas balstīts kompetencēs un patiesā lietpratībā.

Krista un Kristaps Šeļegovski
Divi jaunieši, (22 un 24.g.v), kas jau pusaudžu vecumā skaidri redzēja to, kas notiek bērnos šajā laikā. Kā viņi jūtās skolā, sabiedrībā un arī ģimenē. Jau tad viņi zināja, ka tiklīdz būs iespēja, viņi dosies pa to ceļu, kas aizrauj viņus pašus un palīdz augt par brīviem, radošiem un aizrautīgiem tos, kas nāk pēc viņiem.
Jau paralēli mācībām vidusskolā Kristaps pasniedza Capoeiru, bet Krista izgāja jogas apmācību, lai pēc 12.klases atvērtu savu K&K studiju.
Tagad Kristaps gatavojas beigt Sporta Akadēmiju, ir strādājis par sporta skolotāju gan brīvajā Māras skolā, gan Ikšķiles skolā, strādā ar bērniem capoeiras nodarbībās un nometnēs. Krista vada dažādas nodarbības un organizē savādākas bērnu nometnes. 
Viņi iet savu brīvības ceļu, un atrodas pavisam netālu laika ziņā no bērniem, kuru vajadzības, cerības, vēlmes un sapņus viņi bieži spēj ieraudzīt daudz skaidrāk, nekā sadzīvē un darbā aizņemtie vecāki.
Ar savu ceļu un redzējumu par šodienas bērniem un viņu vajadzībām Krista un Kristaps būs priecīgi padalīties nometnē.

Loreta Reble
 2 bērnu mamma, tulkotāja ar pedagoga pieredzi.

2016.gada beigās pārdeva visu iedzīvi un ar ģimeni devās ceļot bez noteikta galamērķa. Meitai ir pieredze tālmācībā divās skolās, bet ikdienā ģimene nodarbojas ar tā saukto worldschooling - mācīšanos ceļojot. Piedzīvojumus un atklāsmes Loreta dokumentē galvenokārt savā Instagram kontā @happyrebellife un blogā, turklāt angliski, jo no tautiešu un arī radinieku puses šāds dzīvesveids sākotnēji izpelnījās neizpratni un pat nosodījumu. Ģimene uz īsu laiku ir atgriezusies Latvijā, lai nokārtotu dažus birokrātiskus jautājumus, arī ar izglītību saistītus, taču jau drīz vien viņi atkal dosies ceļā. Loreta labprāt pastāstīs par šāda dzīvesveida izvēles iemesliem, šķēršļiem un iespējām tā īstenošanā, kā arī par šī dzīvesveida ietekmi uz bērnu attīstību.

Programma


Sestdiena
Sabraukšana no plkst. 11:00- 12:00
12:00 Intas Blūmas uzruna un iepazīšanās
13:00 Diskusija par alternatīvām bernu izglītošanas iespējām
14:00 Pusdienas un nūjošana/pastaiga 
16:00 Linda Vītoliņa. Jaunie Bērni- kas viņi IR, kas viņos notiek un kā viņi redz šo pasauli? Maņu attīstība bērniem un nākotnes pedagoģija.
17:00 Kristīne Paisuma. Pieredze alternatīvo skolu viedošanā, sadarbībā ar pašvaldībām un realitāte laukos. Drabešu jaunās skolas koncepts un vīzija.
19:00 Inta Blūma. Pieredze par iziešanu no sistēmas, kas sākas ar domāšanas maiņu. Tālmācības pieredze bērnam.
Pēc vakariņām- saviesīgā kopdziedāšanas un diskusiju daļa (dažādās telpās)

Svētdiena

8:00 Izkustēšānās Kristapa un/vai  Kristas vadībā
8:40 Brokastis
9:30 Krista un Kristaps. Jaunieši bez robežām: kā sekot savam sapnim un, kas notiek šodienas bērnos.
11:00 Sarmīte Ausekle- pieredze sistēmas skolā un ''parastās''skolas ietekme uz jauno bērnu personību un attīstību. Mājmācības pieredze.
12:30 - Lauma Priekule. Ščetiņina skolas izglītības modeļa prezentācija. Pieredze Ščetiņina skolā un tās veidošas Latvijā iespējas.
13:00 Pusdienas un pastaiga
15:00- Loreta Reble. Iziešana no sistēmas un worldschooling - mācīšanās ceļojot. Pieredze un iedvesma citiem.
17:00 Noslēguma aplis un došanās mājup



Vidzemes retrītu centrā ir iespējas palikt pa nakti- ir 40 vietas gultiņās un tiem, kas pirmie pieteiksies, tās tiks rezervētas. Pārējiem būs iespēja palikt ar saviem matracīšiem meditāciju telpā. Dalība forumā ir bez maksas, bet priecāsimies, ja piedalīsieties ar savu artavu telpu izmaksu segšanai.
Pieteikšanās forma ir šeit:

ŠIS IR ĪSTAIS BRĪDIS, KAD VAIRS NEDRĪKST PALIKT MALĀ!!!




--> --> --> -->

1 komentārs:

  1. gaiši. ko lasu, tajā redzu arī savu apzināšanās izpausmi (vārdos). interesanti, arī viena no manām "ego' nāvītēm sekoja pēc Alijas L. semināra kādus 10 gadus atpakaļ.
    jauks mirklis

    AtbildētDzēst